Prev ArrowNext ArrowRatingTimeShippingMailLogoOnlyInstagramFacebookMessengerTwitter

Design esport-tøy med trykk til laget ditt

Design esport tøy på bare 5 minutter

5-stjerners anmeldelser
5-stjerner på Facebook
Design esport-tøy med trykk til laget ditt

Eksempler på esport-toy

Trenger du esport-tøy til laget ditt?

eSport vokser eksplosivt for tiden, og derfor har mange virksomheter nå fattet interesse for å investere penger i det. En av de beste måtene som virksomheter kan bli eksponert i eSport på, er via eSport-tøy. Tøyet blir nemlig brukt som reklameskilt når man følger spillerne via strømmetjenester som YouTube Gaming, Twitch eller når de er på LAN-events.

eSport-tøy
Kjøp eSport-tøy her

Den største verdien for virksomhetene oppnås ofte når logoen deres er plassert foran på trøyen. Det er fordi spillerne innenfor eSport sitter i en stol foran skjermen, og dermed er baksiden av trøyen skjult mot ryggstøet. På ryggen er det heller vanlig at spillerne velger å plassere sitt alias/nickname – eller «kallenavn» som det heter på norsk. Et alias er egentlig ganske unikt for eSport, der man sjelden velger å bruke det ekte navnet sitt når man spiller.

Tøy med trykk til eSport

Trenger dere tøy til eSport-laget deres, kan vi helt sikkert hjelpe. Vi har tidligere levert eSport-tøy til lag i Danmark, og vi har mye erfaring med trykk på tøy. Hos oss har dere mulighet til å få flere sponsorer på trøyen i både én og flere farger. All trykking foregår i våre egne produksjonslokaler i Danmark, noe som gjør at vi har kontroll på alle detaljene når det gjelder trykket. Leveringstiden vår er vanligvis 14 dager – ofte kan det gå enda raskere hvis vi har trøyene på lager. Skal dere snart på et LAN-event og trenger trøyene raskt, ta endelig kontakt med oss og hør hva vi kan rekke å levere.

eSport-trøyer til CS:GO

Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) er et førstepersonsskytespill for flere spillere (multiplayer FPS) laget av Hidden Path Entertainment og Valve Corporation. Det er det fjerde spillet i Counter-Strike serien og fås til Microsoft Windows, OS X, Xbox 360 og PlayStation 3. Spillet har to lag/sider som spiller mot hverandre: terrorister og anti-terrorister. For begge lag gjelder det å eliminere det andre laget mens man løser forskjellige oppgaver. Terrorister skal, avhengig av hvilken type spill man spiller, enten plante en bombe eller beskytte gisler, mens anti-terroristene enten skal hindre bomben i å bli plantet, desarmere bomben eller redde gislene.

Det største laget innenfor CS:GO i Danmark er for øyeblikket Astralis, som blir sponset av blant annet Audi, Jack & Jones, Turtle Beach, Nocco og Twitch. Laget ble stiftet i januar 2016 av tidligere medlemmer fra laget Team Dignitas. Ved oppstarten fikk laget økonomisk støtte av IT-millionær og tidligere utdanningsminister Tommy Ahlers. Astralis er for øyeblikket nummer 1 på verdensrankingen og har vunnet ELEAGUE Major (et slags VM for Counter-Strike) flere ganger. Astralis har, som mange andre profesjonelle lag, sine egne eSport-trøyer med logoen til sponsorene på tøyet. De selger imidlertid også mange andre reklameprodukter som for eksempel sweatpants, kapser, hettegensere, power banks og en gamingstol. Hvis dere vil at deres eSport-lag også skal se ut som de profesjonelle, kan vi hjelpe dere med eSport-tøy. Ta kontakt med oss i dag for å få vite mer om mulighetene.

eSport-trøyer med trykk
Kjøp eSport-tøy her

eSport-trøyer til LAN-events og andre turneringer

Vi kan levere eSport-tøy til alle store LAN-events både i og utenfor Danmark. Dere kan selv bestemme hva slags trykk som skal være på trøyene, og dere kan velge ut fra alle våre farger og design. Prisene på trøyene våre kommer vanligvis an på hvor mye trykk dere ønsker på trøyene, og hvor mange dere bestiller. Jo flere dere bestiller, desto lavere blir prisen per trøye.

Det finnes mange LAN-events og turneringer innen dataspill, både i Danmark og i utlandet. Her er noen av de største turneringene som finnes i Danmark:

eSuperligaen

eSuperligaen ble grunnlagt i 2018 og består av 16 lag som skal møte hverandre én gang. Det betyr at hele turneringen foregår over 15 runder. Turneringen er laget i samarbeid med Dreamhack, som er en av de største – om ikke det største – LAN-eventet i verden. Kampene avvikles på konsoll (PlayStation 4), og det konkurreres i spillet FIFA 19 om en premiepott på 365 000 danske kroner. Pengene blir fordelt mellom de åtte lagene som klarer seg best i turneringen.

Alle lagene som er med i ligaen, er danske superligalag, med unntak av FC Nordsjælland, som er det eneste laget som sa nei til å delta. Lagene er derfor AaB, AGF, AC Horsens, Brøndby, Esbjerg, FCK, FCM, FCN, Hobro, OB, Randers, SønderjyskE, Vejle, Vendsyssel, FC Helsingør, Silkeborg og Lyngby. Alle klubbene blir representert av sine egne eSport-utøvere, som spiller på profesjonell kontrakt for klubben. Hvert lag skal ha minimum to til fem spillere og én trener.

Alle kampene blir vist enten via strømmetjenesten DPlay eller på den danske TV-kanalen Canal 9.

Copenhagen Games

Den danske turneringen Copenhagen Games er en dansk eSport-turnering som tidligere gikk under navnet SLAP LIVE. Turneringen er det største eSport-arrangementet i Danmark. Turneringen har ca. 1500 spillere fra 25 land, som spiller over en periode på fire dager. Opp mot 10 000 tilskuere kommer for å se turneringen live, mens flere tusen strømmer eventet over nettet.

Under selve eventet kan man delta i turneringer i flere spill, blant annet CS:GO, CS:GO Ladies, Hearthstone, FIFA, Overwatch og League of Legends. Eventet blir arrangert av 250 engasjerte frivillige, der alle hjelper til med å skape de unike rammene for eventet.

Tøy med trykk til gaming
Kjøp eSport-tøy her

eSport i Danmark og utlandet

I Danmark begynte eSporten for alvor å skyte fart mot slutten av 1990-årene og starten av 2000-årene, da internett ble mer utbredt i de tusen hjem. Internett gjorde det mulig å samle spillere fra hele landet til onlineturneringer eller store LAN-events. Et av de største og eldste LAN-eventene på dansk jord er Copenhagen Games, som i sin tid gikk under navnet SLAP LIVE. Eventet har alltid blitt drevet av frivillige krefter og ildsjeler innenfor dataspill, og det startet så tidlig som i 1999.

Mange har alltid sett på dataspill som en nisje for nerder, men i takt med at teknologien har blitt en større del av livene våre, har eSporten funnet veien til stort sett alle hjem. Ikke bare fordi spill er for folk flest, men også fordi det er mulig å strømme andre dataspill på tjenester som Twitch eller YouTube Gaming. Her kan man følge populære gamere som for eksempel Ducksauce eller Tyler «Ninja» Blevins, som tjener enorme pengesummer gjennom donasjoner og abonnementer på sine «streamingkanaler».

Mange tenker ikke over det, men akkurat nå har faktisk eSporten flere seere enn NHL og bare halvparten så mange som NFL i USA. Seertallene for eSport vokser for hvert år, noe som gjør at mange virksomheter langsomt er i ferd med å flytte pengene sine fra tradisjonelle sportsgrener over til eSport. Den stigende populariteten til eSport er blant annet synlig ved at 12 000 tilskuere fulgte med i en utsolgt Royal Arena i København da dataspillturneringen BLAST Pro Series ble spilt i november 2018. Eventet ble også overført på TV på 15 kanaler til fem kontinenter.

Finn sponsorer til deres eSport-lag

Det kan være vanskelig å finne sponsorer til laget sitt, spesielt hvis man er nystartet og ikke har noen resultater å vise til. Vi har imidlertid prøvd å lage en guide som kan bidra med å finne stotte til lag. Den er opprinnelig laget til fotballag, men mye av det samme gjelder egentlig også for eSport.

Artikkelen dekker blant annet temaer som å søke støtte hos fond og større virksomheter.

contact
LogoSportmonda Logoicon-name-straighticon-name-archedicon-number-spa-10icon-number-ned-10icon-number-eng-10icon-number-fra-10icon-number-ger-10icon-number-por-10icon-number-bel-10icon-number-ita-10icon-number-mex-10icon-number-usa-10icon-list-eng-10icon-list-bel-10icon-list-fra-10icon-list-ger-10icon-list-ita-10icon-list-mex-10icon-list-ned-10icon-list-por-10icon-list-spa-10icon-list-usa-10Club Logo (+2 colors)